Представете си, всеки ще иска да бъде полицай. Знаете ли за какви глоби става въпрос, как ще се налагат? Въпросът е, как ще се събират тези глоби!
Ако ще казваме, че шофьорите винаги са виновни, докога шофьорите ще карат в дупки? Докога ще караме в калпави пътища? Докога ще караме калпави коли? Докога шофьорите ще сипват най-скъпите горива?
Не може ли тези 50, 60, 100 милиона, които се събират от глоби на година, да отиват за обучение и превенция на водачите. Тогава нарушителите по пътищата ще стават все по-малко, съответно ще бъде по-добре!?
Проблемът не е в незнанието, а в манталитета! В България всички се държат ненормално, коментира Гаврилов. По два пъти в годината се говори как трябва да бъдат санкционирани шофьорите, а не се говори за уволнение на политиците, които обещават добри пътища, а не го изпълняват, допълни той.
Гаврилов коментира, че предложението да не може да се мине през ГТП и да се получи застраховка "Гражданска отговорност", ако нарушителите не са платили глобите си, няма да сработи, защото, по данни на застрахователи, в страната има близо 3 000 000 автомобила, а "Гражданска отговорност" имат около 1 800 000. В Германия системата е направена да стимулира водачите, а у нас – да ги пресира, коментира Гаврилов.
В последните години искането за подкупи на пътя е намаляло драстично, отчете той.
Интервюто на Борислава Борисова с Борис Гаврилов можете да чуете от звуковия файл.