Можем да поставим една опера с международни артисти, които си знаят репертоара. Но защо да не се „отлепим“ от една традиция, от един нихилизъм на репертоарна политика и да създадем друго усещане за самата публика, да потънем в други светове, в космоса, наречен „Вагнер“ и да разширим хоризонтите – не само Верди, Пучини, не само класика, а да отидем в една литература, която целият свят отдавна е прочел и препрочел.
Има една каста „вагнерианци“ - масово движение за създаване на вагнерови общества по целия свят - те са над 130 и повече от 10 хиляди души непрекъснато пътуват и където се появи заглавие от Вагнер, те отиват и го гледат. Последното поставяне на „Пръстена“ на софийска сцена привлече публика от 17 държави.
Част от многобройните чужденци-зрители на софийските представления са дали своите впечатления за архива на Операта. Никой не идваше за първи път да гледа постановката, те знаят тази литература наизуст, разказа още маестро Карталов. Той мотивира и смяната на диригентите така:
Една и съща постановка, едни и същи артисти, но влизането на друга концепция дава друг блясък в ритуалността на този колос, наречен „Вагнер“, е много интересно.
Диригент на настоящия цикъл е австриецът Манфред Маерхофер.