Има разлики в разговора за бежанците в Туитър, Фейсбук, форумите и блоговете, отбеляза Ауад. Докато във Фейсбук и форумите хората са крайно негативно настроени и се използват дори градски легенди, в Туитър хората са между неутрално и позитивно настроени, а негативните споменавания са значително по-малко. В различните форуми настроенията са различни според профила на форума, изтъкна още Георги Ауад – един е образът на бежанците в bg-mama, съвсем друг във форумите с икономическа и инвестиционна насоченост:
В традиционните медии като цяло се запазва неутралният тон, с изключение на няколко определени медии, докато в социалните медии хората подхващат основно новините от тези споменати медии, като подпомагат за разпространяването на обидните термини като "орки", "мюслита" и прочие. На повечето места в социалните мрежи "бежанци" се споменава в кавички – т.е. хората не вярват, че всички тези хора бягат от война и други проблеми.
Заради недоверието към институциите хората възприемат Динко и Перата като щит срещу бежанската вълна, регистрира още изследването.
Предстои продължение на изследването през втората половина на 2016 година.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.