Освен това, той е свързан с определени срокове и, ако не бъде приет в нормални срокове – преди края на тази година, той няма да може да работи, защото новият орган, който е предвиден да се бори с корупцията, няма да получи достатъчно бюджетни средства и първо ще трябва да се мине през актуализация на бюджета. Забавянето наистина е голямо, необичайно за нас, тъй като правната комисия може още отсега да създаде работна група и да започне да работи по него.
Докато проектозаконът не влиза за разглеждане в НС, в държавата се случват много корупционни скандали, които не намират своя отговор, допълни Делчев, който обвърза забавянията с действия на втори план заради изборите:
Искрено се надявам да няма, но виждаме какво става – обвинения за корупция срещу кметове на Реформаторския блок, които много бързо бяха опровергани от прокуратурата, като факт. Всъщност, явно тази предизборна кампания ще мине под знака на безразборни обвинения, които са необосновани, и които създават някакви негативи впечатления.
С късното обявяване на номинацията на Цачева ГЕРБ реално са избягали от дебати по темата, коментира той и определи корупцията като "един от най-основните проблеми" пред страната.
Би било лудост за един бъдещ президент да не използва всичките си формални и неформални правомощия, за да настоява за ефективна борба с корупцията.
Реформаторите ще разчитат на позитивна предизборна кампания, тъй като са убедени, че Трайков е единственият десен кандидат и е най-подготвен по темите за независимостта на енергийните доставки и сигурността, допълни Делчев. Целта "балотаж" е абсолютно изпълнима, допълни той. Ако ГЕРБ се откаже от властта при лош резултат на президентските избори, това би било "по-скоро отстъпление", коментира Делчев.
Подаването на оставка означава даването на диригентската палка в ръцете на БСП и ДПС, които знаем какво правят, когато дойдат във властта – назначават Делян Пеевски и съсипват реформите.
Политикът коментира и провала на двете български кандидатури за генерален секретар на ООН:
За жалост неуспехът на госпожа Кристалина Георгиева е много ясен знак за неуспех на българската дипломация като цяло. Отговорността за смяната си е изцяло на Външно министерство и ние приветствахме смяната с оглед на това, че госпожа Георгиева не я "разчитаме" като комунистка, а точно обратното – имаше човек с ясно евроатлантическо мислене, който за нас беше много подходящ да застане начело на ООН. Но и ние вярвахме, без да сме участвали в този процес, че зад една такава смяна, за един такъв смел ход и такова истинско поемане на отговорност от страна на Външно министерство и българското правителство, седи сериозна дипломатическа подготовка, усилия, преговори с други държави. Вчера останахме изненадани, че това не е така.
За страна като нашата, изводът до такъв инструмент за влияние върху външната политика – огромен, какъвто никога не сме имали, беше уникален исторически шанс, но, както видяхме, част от другите държави, които твърдяха, че искат жена от Източна Европа, в случая визирам Русия, се врътнаха и избраха мъж от Западна Европа, тотално опровергавайки думите си няколко дни по-рано. Така че, явно така е в дипломацията. Мнения се сменят от ден за ден.
Ние от Реформаторския блок няма как да поемем отговорност, защото нито сме участвали предварително в решението, нито наш министър отговаря за този ресор. В този смисъл, нека ГЕРБ и Външно министерство да обяснят защо се стигна до тази ситуация.