Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Борис Галев: Ако влакът влезе с по-голяма скорост, опасността от дерайлиране е реална

Симеон Ананиев: Скоростта на дерайлиралия влак е била 70 км/ч

Снимка: БГНЕС


Има доста неизяснени неща около станалото в Хитрино. Това обясни в интервю за предаването "Преди всички" на програма "Хоризонт" доц. д-р Борис Галев, консултант по сигурността при жп превоз на опасни товари:

Едно от неизяснените неща е изказването на господин Станков, че двете скоростомерни ленти показват различен километраж в момента на влизането на влака в гарата. Това е абсолютно невъзможно. Ние говорим в момента за влак с опасни товари, влак, който е горе-долу от порядъка на 1700-1800 тона. Това е тежкотоварен влак. Нормите в България са такива, че този влак сигурно се е движил с два локомотива. Двата локомотива не могат да имат различни показания на техните скоростомерни ленти.

Ако влакът влезе с по-голяма скорост, опасността от дерайлиране е реална, добави още доц. д-р Галев:

Локомотивният машинист е съобщил, че е усетил скъсването на композицията. Причина за това могат да са много неща, включително и взрив.

Скоростта е била 70 км/ч, посочи Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи.

Всичко ще бъде само хипотези, докато не минат техническите проверки, докато не бъдат направени възстановки на начина на движение, не се направят измервания, тъй като голяма част от заключенията ще бъдат на базата на тези технически резултати за това кога е изпаднал вагонът, къде точно се е скъсал, дали линията е била в състояние. Това коментира Симеон Ананиев:

Всички елементи трябва да бъдат проверени технически, след като се съберат и анализират, може да се гадае. Да, скоростта е 70 км. в час и е по-висока, но защо е трябвало да минава влакът в отклонение и да намалява, при положение че винаги се движи по права линия. Има специални изисквания при превоз на специални товари. Възможно е чисто човешки машинистите да не са успели да предприемат действия, за да намалят скоростта, тъй като са смятали, че както винаги ще минат направо през гарата, а няма да бъдат в отклонение.

Цялото интервю с доц. д-р Борис Галев и Симеон Ананиев можете да чуете от звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна