Знаете колко безработица има в България. Какво ще правят тези хора? Къде ще отидат? Ще се натовари и социалната система, която осигурява безработните в Пловдив. Тези колеги, които карат под наем, аз не виждам как ще се справят с този данък и всичко останало.
Няма да спрем протестите, изчакваме новият президент да влезе в ролята си ще се обърнем и към него, заканват се пловдивските таксиметрови превозвачи. Те планират и среща с ръководството на следващите парламентарни комисии по транспорт и финанси
Ще пробваме всички варианти, включително да стигнем до Конституционния съд. Ще се обърнем и към Комисията по дискриминация, защото да се иска данък преди да си изкарал един лев това е абсолютна дискриминация. Никой в България не плаща така данъци. И точно това е рекетьорското в този данък
Има формула за разсрочено плащане, но при всяко плащане на част от данъка, от общината искат да се заплаща цялата стойност на общинското разрешително:
По този начин, ако се плати на три вноски, което е горе-долу поносимо, отива на близо 900 лева този данък. В София е 850 лева данъкът, но населението е два милиона, работата е много повече тарифите са по-високи, разстоянията са по-големи.
Варненските таксиметрови шофьори ще плащат 690 лева данък, отделно ще заплащат разрешителното, отделно осигуровките, плюс ефирна услуга на централа, поясни Димчо Иванов от таксиметров синдикат във Варна. Според него годишно се получава колосална сума.
Във Варна са платили само една трета от таксиметровите шофьори, и то тези, които имат собствени автомобили и ги дават под наем. Онези, които са сами, не могат да платят данъка и са без разрешителни, поради което по Нова година в Бургас и Варна не е имало таксита, стана ясно от думите на Димчо Иванов.
Още за проблема на таксиметровите шофьори чуйте в звуковия файл.