Одиторите първо правят одит на етап проектиране, следва втори одит на етап вече изграден обект, когато се проверява дали не е нарушен проектът, а във времето експертите обследват и т.нар. "черни точки" – местата с концентрация на ПТП, разясни механизма на проверките инж. Диковски.
Одиторите по пътна безопасност изследват триадата автомобил – човек – път, отбеляза експертът. Той допълни, че тъй като проверките на съоръженията включват различни страни на тяхното функциониране трябва да има орган, който да стои над отделните проверяващи фирми, да следи техните доклади и да ги контролира.
Няма стандарт за годност на тунелите и на какъв етап трябва да бъдат ремонтните дейности, защото при подземните съоръжения има неща, които не могат да се предвидят – например теч или други процеси под земята, изтъкна още Диковски и заяви, че именно затова трябва да се правят редовни ревизии, които да покажат кога е необходим ремонт.
Подробности по темата ще научите в звуковия файл.