Спам или агитация е използването на социалните мрежи за политически послания, когато местни партийни активисти излизат от летаргичното си състояние и започват да споделят клипове, плакати, идеи и концепции на лидерите си. Често това са фалшиви профили без снимка и история. За инструментите на мрежата експертът по еврокомуникации Ирина Стоянова посочва:
В моята листа няма хора, които се активизират само по време на избори. Аз внимателно съм подбрала приятелите си. Използвам възможностите на фейсбук и мога да виждам само това, което ме интересува в момента. Част от хората са в социалните медии само по избори и това ме е накарало да ги махна от листата си. Те са един вид изборни тролове.
За спонсорираните страници на политическите партии, няма лошо. Това си е инструмент. Ако искаш да достигнеш дадена публика, единственият начин е чрез спонсорирани публикации. Това е вид реклама. За мен е важно съдържанието на публикациите. Има голямо неразбиране относно дигиталния маркетинг и в частност спонсорираните обяви или постове и много хора това ги отблъсква.
Политическите сили набират сила във фейсбук и живеят там. С развитието на социалните мрежи се появяваха такива. Имаше легенди как Обама е спечелил мандата си само през социалните медии. Наистина съдържанието е много важно.
Анонимни потребители на социалните мрежи споделят:
В моя профил има хора, които се активизират само по избори и сега обмислям достъпа им. Честно казано, не бих искала да се чувствам използвана.
Хората, които се появяват само по избори, ги блокирам. За мен те са подмазвачи и търсят само облаги.
Откакто политиците откриха силата на социалната комуникация, животът ни не стана по-добър, нито общуването с политиците – по-лесно.
Още детайли по темата избори онлайн слушайте в звуковия файл.