Проблемът е, че се търси една неоправдана гласност, едно преекспониране на проблемите. Всъщност става ясно, че проверката е предизвикана поради действия и бездействия на членове на КЕВР, членове на "Булгартрансгаз", "Овергаз". Комулативният ефект от всичко това е жалба пред ЕК, от която България вероятно ще инкасира някакви негативи. Истината е, че първоначалните действия датират от 2010 година.
Казанджиев уточни, че става дума за внесеното от "Овергаз" заявление за предоставяне на достъп до преносната мрежа към "Булгартрансгаз". Документът в значителна степен отговаря на нормативните изисквания с едни малки, но много съществени изключения.
Проблемът е, че въпреки разписаните правила и разпоредби "Булгартрансгаз" не отговаря на това заявление в определения срок. В резултат не бездействието "Овергаз" внася жалба в КЕВР срещу неправомерните действия и отказът за предоставяне на достъп. В съответствие с практиката и нормативните документи КЕВР би следвало да вземе отношение, да поиска обяснение от "Булгартрансгаз". Странно, но Комисията не предприема абсолютно нищо в регламентирания срок и по-късно, което дава правно основание на "Овергаз" да внесе жалба пред ЕК. В резултат от това ЕК предизвиква проверка.
Експертът обясни начина на работа в Комисията и обясни, че проблемът е в незадействалото се административно производство. Следователно вината не е на членове на Комисията, а на администрацията в лицето на тогавашния председател, обясни той. Ситуацията възниква сега поради изникналата необходимост от търсене на аргументи за санкциониране или "профилактиране" на определени хора, в случая г-н Сашо Дончев.
Те са взели отношение и започват изясняване на въпроса и всъщност действията на Прокуратурата произтичат от тези предприети действия – допълнително изясняване, допълнителна информация. Обичайна практика е едни такива въпроси да се дискутират в по-тесен кръг, докато се изясни конкретната ситуация и бъдат предявени обвинения. Така че към настоящия момент очевидно е имало предварителни действия за уточняване обхвата на въздействието върху България, негативите за България, причините за това и има ли основание да се търси някаква отговорност.
Според Казанджиев е необходима и реформа в начина на сформиране на КЕВР.
Крайно време е да се направи един задълбочен анализ и КЕВР да бъде ситуирана като независим орган, членовете на тази комисия да бъдат назначавани по друг начин, а не по квотен политически принцип. По какъв начин, е въпрос на обсъждане, но в номинирането на експертите, които трябва да бъдат комисари, следва да участва активно обществото и в тази връзка може би е крайно време да се замислим върху възможността Комисията да стане обществена, а не към Народното събрание.