Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Мила Минева: Има огромен потенциал соцът да се превърне в марка

Ведомствените почивни станции от социализма могат да се превърнат в ретро преживяване, защото соцът като декор прекрасно може да продава, казва социологът

Мила Минева
Снимка: Ани Петрова, БНР

В почивната база на Министерския съвет в „Слънчев бряг“ в началото на август свободни места няма. Няма ги обаче и политиците, които могат да се възползват от нея. Персоналът се състои предимно от ученици от Сливен и Ямбол, които стажуват в рамките на учебни практики край морето.

Социологът Мила Минева, асистент в Софийския университет "Св. Климент Охридски", коментира в предаването "Преди всички" възможно ли е да оцелеят ведомствените почивни станции. Те като че ли оцеляват тогава, когато имат формата на социална придобивка, а това е класическа социална придобивка, посочи тя:

Всъщност не оцеляват тези станции, които функционираха по-скоро като привилегии, където достъпът беше труден, беше желателен и беше не толкова форма на почивка, колкото форма на формиране на мрежа, която след това ти дава възможност за различно кариерно движение. 

Ходенето на станция не се вижда като среща с народа, като среща с "обикновения човек". Много от "обикновените хора" всъщност казват: "Аз не съм за там", тоест народът не иска да ходи там. Тоест ако има политици, които искат в почивното си време да се срещат с народа, може би е по-добре да отидат на къмпинг, или да си наемат квартира. Станцията на Министерския съвет никога не е била среща с народа. Тази станция създава идентификация с работното място, не е начин да излезеш от средата, в която си.

Запитана могат ли ведомствените станции, оцелели от социализма, да очароват и привличат туристи със своето минало, Мила Минева посочи:

Разбира се, но за кратки престои. Защото някак соц без интернет и с режим на водата, което би било автентично преживяване, едва ли може да задържи туристите за повече от два или три дни. Соцът като декор прекрасно може да продава. Имаме достатъчно ресурс. Но имаме нужда и от модерни дизайнери, които да направят този соц малко по-луксозен, тоест да му придадат онази автентичност, която харесваме днес. 

Има огромен потенциал соцът да се превърне в марка, която да продава каквото поискате - както море, така и планина, дори траки. Пазарът няма нищо против това, смята Мила Минева.

Още по темата слушайте в звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна