Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Договорът за изграждане на тол системата беше подписан след месеци забавяне

| обновено на 15.01.18 в 15:22
Снимка: МРРБ

Договорът за проектиране и изграждане на тол системата беше подписан след месеци забавяне заради обжалвания. Системата се отнася за превозните средства над 3 и половина тона на база изминато разстояние. Леките автомобили ще продължат да плащат за време чрез винетки, но електронни. Офертата е на стойност 149 млн. лева и срокът на изпълнение е 19 месеца. Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на изпълнителя. След успешното ѝ внедряване инвестицията ще се възвърне със събраните приходи.

Държавата ще управлява тол системата, след като тя бъде внедрена, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков:
 

Поетапно на отделни пътни участъци от републиканската пътна мрежа ще се внедрява и ще се въвежда системата. Поетапно ще започне тарифирането по нея. Тези 19 месеца ще имаме пълния набор от всички дейности.

Целта е чрез тол системата да бъде въведен по-справедлив модел на заплащане за движение по републиканските пътища.

Приходите на  агенция "Пътна инфраструктура" да достигнат около милиард лева. Тол системата е свързана и с повишаване сигурността по нашите пътища до изграждането на автомагистралния пръстен на страната.

Винетните стикери за леки автомобили остават на същата цена, но в електронен вариант. Какво предстои?
Да изберем обхвата от републикански пътища, които ще бъдат обхванати от тол системата, електронните винетки за леките автомобили, имаме нелека задача, която веднаж ще бъде решена на експертно ниво, на второ място - на политическо такова.

За българския проект "КАПШ Трафик Солюшънс" ще използва своята патентована система за сателитно идентифициране на превозните средства. Тази система използва бордово устройство и сателитна технология за разпознаване на камионите и позицията им, както и автоматично събиране на тол таксите. Това позволява и икономически механизми за контрол на трафика в натоварените периоди, обясни министър Нанков.

Предстои да бъде определено кои пътища ще бъдат включени в тол-системата, но вече се знае, че в нея може да попаднат и третокласни такива. 

Повече от две години се бави изграждането на тол системата заради обжалвания. 



Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна