За "Хоризонт" Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи каза, че има изследвания, които сочат, че голям процент от катастрофите на магистрали и първокласни пътища се дължат именно на заспиване зад волана:
"Изследване на американското торакално общество, това са специалисти по сънни болести, показва, че около 15 до 20 процента от ПТП-та на магистрали и първокласни пътища са в резултат на заспиване на водачите, които в повечето случаи страдат от сънна апнея. Ние постоянно в България чуваме новини за заспал шофьор на турски ТИР, заспал шофьор на автобус и това е нещото, върху което ще акцентираме на нашата среща".
Проблемът сънна апнея не е много добре познат, още по-малко другите разстройства на съня. Това посочи в интервю за предаването "Преди всички" д-р Петър Чипев, член на Управителния съвет на Българското дружество по сомнология и ръководител на работна група "Нарушения на дишането по време на сън“:"Вероятно на повечето хора, които понякога им се е доспивало на пътя, се е налагало да спират, за да не заспят, но те не осъзнават, че имат някакъв проблем, а по-скоро мислят, че не са си доспали. Може би при 50% от тях проблемът е патологична сънливост, тоест в следствие на някакъв болестен процес. Останалите 50% страдат от така наречения синдром на недостатъчния сън или чисто и просто недоспиване. Нашите наблюдения показват, че наистина този проблем е често срещан, но нямаме актуална статистика и трудно може да се изготви такава на този етап".Цялото интервю с д-р Петър Чипев можете да чуете от звуковия файл.