Местни жители организираха подписка в защита на находките, попадащи в рамките на трасето на бъдещата магистрала и настояват свикване на местен референдум за промяна на трасето, което би забавило изграждането ѝ с години. Община Благоевград също официално защити древното селище, открито при изкопни работи за строителството на магистралата.
Една промяна на трасето на магистралата и на проекта води до значителни затруднения за възложителя и за изпълнителя, тъй като вече имаме сключен договор, прието разрешение за строителство и изготвен работен проект, уточни инж. Ишев:
"Трасето би могло да бъде изменено, но това ще доведе до значително забавяне. Има няколко варианта за решение. Според мен най-добрият вариант е да се проектира съоръжение – надлез или виадукт, една естакада, която да мине над археологическите разкопки и с това биха се удовлетворили и двете страни".
Такъв вариант според Ясен Ишев би струвал пет-шест пъти по-скъпо от сегашния проект. При 3 милиона на километър една естакада с дължина около километър ще струва между 15 и 18 млн. евро, посочи той, като бе категоричен, че ако има желание и разбирателство от двете страни въпросът би могъл да бъде решен.
Покритието на оскъпяването би могло да дойде и от средства от държавния бюджет, и от средства, които биха останали от Оперативна програма "Транспорт", смята Ясен Ишев. По думите му, компромисният вариант не застрашава крайния срок за изграждането на трасето.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.