Новият модел, наречен „Лимузина Сенат“, означава връщане към практиката от съветската епоха лидерите на страната да се возят в домашни церемониални автомобили, посочва АФП. Съветски лидери ползваха лимузините ЗИЛ, а по-нископоставените служители „летяха“ с „Чайка“.
Агенция РИА Новости цитира гост на церемонията, който заявил, че новата кола „е по-яка от тази на Тръмп“ (американският президент ползва „Кадилак“).
„Това е основната автомобилна интрига през последните пет години“, разказва репортер на телевизия „Россия 24“, хвалейки факта, че колата е „произведена в Русия, направена с руски компоненти и направена от ръцете на руски специалисти“.
Независимо от това, новият модел на „Лимузина Сенат“ също се е възползвал от „международния опит“, тъй като двигателят бе разработен с помощта на инженери от „Порше“, обяснява репортерът Дмитрий Щугорев,
Лимузината е в процес на развитие от 2013 г. насам, съобщи TAСС, като за проекта са насочени 12,4 милиарда рубли ($197 млн.) държавни средства. Производството започна миналата година.
Новата лимузина има дължина 6,62 метра, широчина - 2 метра, височина - 1,695 м и клирънс - 20 см. За нея е разработен двигател от 800 конски сили, но мощността на колата, която бе показана днес е 598 к.с. Обемът на 8-цилиндровия V-образен мотор е 4,4 литра.
Лимузината е част от серия автомобили, наречен Aurus, който ще включва и седан, наречен „Сенат“ и минибус „Арсенал“, предаде руската телевизия, като уточни, че имената са взети от кули на Кремъл.
Гамата ще се продава и в търговската мрежа и ще се конкурира по спецификации и цени с „Мерцедес Майбах“, „Бентли“ и „Ролс-Ройс“.
Руските лидери отдавна се наслаждават на използването на техните забележими отдалече автомобили.
Болшевишкият лидер Владимир Ленин използваше колите на бившето царско семейство и се качи в „Ролс-Ройс“ Silver Ghost, докато любимата кола на Сталин беше „Пакард“, посочва ТАСС.
Бронираните лимузини ЗИЛ се появяват през 50-те години и са използвани до средата на 90-те години, след което служителите до голяма степен преминаха на „Мерцедес“. И лимузините „Чайка“ също са разработена през 50-те години.