През април продажбите на дребно в САЩ се повишиха за втори пореден месец, което е знак, че американските потребители започнаха отново да развързват кесиите си след относително слабите разходи на домакинствата през зимата.
Според данни на Министерството на търговията, продажбите на дребно през април се повишиха очаквано с 0,3% спрямо март, когато те нараснаха с цели 0,8% (възходяща ревизия от предходна оценка за повишение с 0,6%). Това представлява подобрение за втори пореден месец, след трайно свиване на продажбите на дребно от края на миналата и началото на настоящата година.
Спрямо година по-рано продажбите на дребно се увеличиха през април с цели 4,7%, надвишавайки отново инфлацията, която се повиши през същия месец с 2,5 на сто. Това е знак, че потребителските разходи могат отново да се окажат важен двигател за растежа на БВП на САЩ през второто тримесечие на настоящата година, след като през първото тримесечие те се повишиха с едва 1,1%, следвайки ръст с 4,0% в края на 2017-а година.
Една от основните причина за увеличаването на продажбите през април е нарастването на продажбите на дребно с 0,8% в бензиностанциите в резултат и на неотдавнашното поскъпване на бензина. Според данни на Енергийната информационна администрация средната цена на галон бензин през април се повиши с близо 17 цента в рамките на месец, достигайки 2,757 долара - най-скъп бензин от средата на 2015-а година насам.
В същото време продажбите на дребно, без тези за автомобили, се повишиха през април с 0,3% спрямо март, когато нараснаха с 0,4% през март (възходяща ревизия от повишение с 0,2%), нараснаха през март с 0,2% на месечна база след повишение с 0,2% и през февруари.
Продажбите на дребно, без тези за автомобили, бензин и строителни материали, се повишиха през април с 0,4% спрямо преходния месец, когато нараснаха с 0,5% (възходяща ревизия от повишение с 0,4%). Важно е да се отбележи, че именно този показател, известен като "контролирана група" на продажбите на дребно, се използва при калкулиране на данните за БВП на САЩ.
Днешните силни данни сигнализират за позитивна промяна в настройката на американските потребители в началото на пролетта. Те сякаш сигнализират, че потребителите в САЩ са започнали отново да харчат повече в резултат на по-ниските данъци, силният трудов пазар и позитивните им нагласи по отношение на развитието на американската икономика, след по-слабото потребление от края на 2017-а и началото на настоящата година.