"Получават си например контролна работа или упражнение, което могат да направят между 5 часа и 5.40. В тези 40 минути са отворени въпросите, те са разбъркани, няма как да си подсказват учениците. Всеки сам сяда и си го прави, вижда в реално време какво е направил, какви са пропуските му. На другия ден отново има възможност да повтори този тест, след като е прочел нещо, и да повиши резултата си.
"През последните 3-4 години се появиха доста електронни ресурси. Тази година почти всички големи издателства се качиха учебниците безплатно. Има различни сайтове за обучение. Има програми, с които учениците могат да правят тестове в реално време и да видят резултата си. Самите електронни устройства поевтиняха. Тоест, просто дойде времето електронните устройства да бъдат използвани в училище", мотивира нововъведенията Александров.
"Преди няколко години в училището са започнали подготовката на учителите за работа с подобни програми и с електронно съдържание", разказва още той. "За децата било лесно, но се забелязва известна съпротива от родителите, които гледат традиционно на нещата и смятат, че това, което правят децата вкъщи – да седят пред устройствата и да си играят, е равнозначно на това, което правят в училище, а то е съвсем различно", уверява училищният директор. Електронните дневници пък дават обратна връзка и информация в реално време на родителите:
"При електронните дневници родителите имат на телефоните си приложение. На това приложение е тази програмка и в момента, в който ученика закъснее за час или отсъства, учителят го вкарва в системата и неговият родител веднага научава това. В момента, в който детето бъде изпитано, това веднага се научава от родителя. При по-малките ученици родителят получава всеки ден някакви кратки отзиви за това как се справя детето му с учебния процес".
Създаването на нова учебна среда с махането на старите подиуми пред черната дъска, разполагането на учителя сред учениците кара децата да работят по групи и в екипи, което е много нетрадиционно за нашето образование, смята Асен Александров.