Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Асен Александров: Дойде времето електронните устройства да бъдат използвани в училище

Иновативните практики повишават интереса на учениците да учат и техните резултати

Асен Александров
Снимка: БГНЕС

Учениците решават контролните си директно на интернет платформи и следят резултата си в реално време. Учителите слизат от традиционния подиум пред дъската и преподават сред децата в нетрадиционен формат. Това се случва в 51-во СУ "Елисавета Багряна" в София, едно от първите учебни заведения, въвели електронните устройства в учебния процес. Според директора на училището Асен Александров е дошло времето електронните устройства да бъдат използвани в училище и телефоните и таблетите да служат за учебни цели:

"Получават си например контролна работа или упражнение, което могат да направят между 5 часа и 5.40. В тези 40 минути са отворени въпросите, те са разбъркани, няма как да си подсказват учениците. Всеки сам сяда и си го прави, вижда в реално време какво е направил, какви са пропуските му. На другия ден отново има възможност да повтори този тест, след като е прочел нещо, и да повиши резултата си.

"През последните 3-4 години се появиха доста електронни ресурси. Тази година почти всички големи издателства се качиха учебниците безплатно. Има различни сайтове за обучение. Има програми, с които учениците могат да правят тестове в реално време и да видят резултата си. Самите електронни устройства поевтиняха. Тоест, просто дойде времето електронните устройства да бъдат използвани в училище", мотивира нововъведенията Александров.

"Преди няколко години в училището са започнали подготовката на учителите за работа с подобни програми и с електронно съдържание", разказва още той. "За децата било лесно, но се забелязва известна съпротива от родителите, които гледат традиционно на нещата и смятат, че това, което правят децата вкъщи – да седят пред устройствата и да си играят, е равнозначно на това, което правят в училище, а то е съвсем различно", уверява училищният директор. Електронните дневници пък дават обратна връзка и информация в реално време на родителите:

"При електронните дневници родителите имат на телефоните си приложение. На това приложение е тази програмка и в момента, в който ученика закъснее за час или отсъства, учителят го вкарва в системата и неговият родител веднага научава това. В момента, в който детето бъде изпитано, това веднага се научава от родителя. При по-малките ученици родителят получава всеки ден някакви кратки отзиви за това как се справя детето му с учебния процес".

Създаването на нова учебна среда с махането на старите подиуми пред черната дъска, разполагането на учителя сред учениците кара децата да работят по групи и в екипи, което е много нетрадиционно за нашето образование, смята Асен Александров. 

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени