В 70 български общини вече няма транспортни фирми, заяви в предаването „Преди всички“ Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи. Според него е реална опасността, ако се приеме вторият пакет „Мобилност“, села и малки и труднодостъпни населени места да останат без превоз. Той обясни:
„Вторият пакет „Мобилност“ либерализира изцяло вътрешните пазари в страните ,членки. На практика всяка фирма от Европа би могла да дойде където и когато поиска и да стартира обслужване, включително и вътрешни превози в страните членки. В момента, в който се случи тази либерализация, на държавата ще струва много скъпо, защото никой няма да иска да обслужва нерентабилните линии, защото т.нар. рентабилни линии вече ще бъдат в свръхконкуренция, която на практика би довела до съвсем различни ефекти“.
Вторият проблем са т.нар. 12 правоимащи групи граждани, които ползват намаление: „Всичко това няма как да се случи в един либерализиран пазар. Ако българските превозвачи работят по българското законодателство, което регламентира тези намаления, то международните превозвачи не са длъжни да се съобразят“.
Според Константинов по отношение на вторият пакет „Мобилност“ ще има повече съюзници: „С изключение на Германия и Франция, почти всички държави са силно регулирани – не ми е ясно как тези държави биха приели подобен маниер“.
„Попитах министър Московски какво се случва, след като тези държави /бел. ред. Франция/ днес не спазват правото, в случая регламент 1370, отговорът беше – правото не е за всички“, коментира Ивайло Константинов.
За законопроекта за автомобилната камара той посочи: „На днешната пресконференция всички, които бяха против законопроекта ще кажат „не“ на него и след това ще кажат „Ние сме заедно, обединени", като ще упоменем и сроковете, в които ще се случи въпросното обединение. Личните нападки нямат значение. Не съм сам, всички пътнически превозвачи са с нас. Протестът не е организиран от мен, а от всички нас. Хубавото е, че г-н Борисов бързо разбра темата, хубаво е, че неговото желание съвпада с нашето, а то е, че той страна няма да взима в никой спор до момента, в който ние не решим кой е полезният вариант за всички ни. Такъв закон няма да има – това беше неговото желание и това е и нашето. До момента разговори с насрещната страна не са се провели. Продължаваме да ги каним и винаги сме отворени за диалог. Всяка от страните трябва да каже своите аргументи. Ние сме сигурни в нашите аргументи и можем да убедим колегите си в това, че има сериозни пропуски в този законопроект, който беше оттеглен. Ако толкова държат да се случи това обединение със закон, да седнем и да го работим отново изцяло“.
Проблемите на пътническия и товарния транспорт са много различни, категоричен бе той и добави: "Навсякъде тези браншове са поотделно. Не знам чия е била идеята и защо точно в България решиха да бъдат обединявани в един бранш. В една обща камара гласът на пътническия превоз никога нямаше да се чуе".
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.