Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Мартин Димитров: Нови закони удариха малките играчи и затова цените на горивата скочиха

"Демократична България“ подава сигнал до ЕК за достъпа до данъчно-акцизните складове

Мартин Димитров
Снимка: БГНЕС

Законите, гласувани от ГЕРБ и БСП, удариха малките играчи и това се превръща в причина за покачване на цените на горивата,  заяви днес в предаването „Преди всички“ Мартин Димитров от „Демократична България“.

Според него има два законопроекта, които са влошили сериозно положението на пазара на горива. Единият е Законът за горивата, от който пострадаха малките бензиностанции, което намали конкуренцията на пазара на горива, посочи Димитров. Той добави, че този закон трябва да се преразгледа заедно с промените в Закона за ДДС, с които отново малките играчи бяха „наказани“ – два пъти да обезпечават дължимото ДДС.

Според „Демократична България“ първото, което трябва да се направи в сегашната ситуация, е тези два закона да бъдат прегласувани.

„Когато използваш държавата, за да удариш малките, то е ясно, че е в полза на големите, но цената се плаща именно от гражданите“, категоричен е Мартин Димитров.  

От „Демократична България“ предлагат още достъпът до данъчно-акцизните складове да бъде регулиран като обществен доставчик, както и да могат да се ползват такива складове в съседни страни от ЕС. Именно за достъпа до данъчно-акцизните складове те са написали сигнал до ЕК, който ще бъде внесен от евродепутата Светослав Малинов.

„ЕК има много силни антимонополни мерки, които насърчават конкуренцията. От това има нужда този пазар“, каза Мартин Димитров.  

КЕВР никога не е регулирал цените на пазара на горива, категоричен бе още Димитров. Според него мерките трябва да са в посока насърчаване на конкуренцията. По думите му КЗК не е регулаторът, който да респектира и да защитава потребителите и конкуренцията.Те изглеждат слаби и не си вършат работата както трябва, добави Димитров. 

По думите му през ноември в 11 страни от ЕС цените на дизела, без данъците, са по-ниски. Конкуренцията в България би могла да функционира много по-добре и цените да бъдат по-добри, смята той.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна