Американската компания Apple отваря отново повече от половината свои магазини за търговия на дребно в Китай, опитвайки се да компенсира сериозния спад при продажбите в резултат на епидемията от коронавирус, съобщава англоезичното китайско издание South China Morning Post.
От понеделник вече отвориха врати 29 от 42-та магазина на Apple в страната, показва преглед на уебсайтовете на компанията за търговия на дребно. Повечето от тези магазини обаче все още работят на съкратено работно време. В зависимост от местоположението някои от търговски обекти на компанията ще бъдат отворени за по-малко от осем часа на ден в сравнение с нормалния 12-часов работен ден.
Базираният в Купертино, Калифорния, технологичен гигант не посочва кога ще бъдат отново отворените останалите негови обекти в Китай. Някои уебсайтове на Apple за конкретни магазини в страната показват, че работните часове ще се върне към нормални брой в края на тази седмица.
Търговията на дребно на Apple в Китай е от решаващо значение за продажбите на компанията. Затварянето на магазините беше една от двете основни причини за Apple да заяви по-рано този месец, че няма да постигне целта си за приходи от поне 63 до 67 милиарда щатски долара през текущото тримесечие, приключващо в края на март.
През миналата седмица изпълнителният директор Тим Кук посочи пред служителите на компанията, че местата за търговия на дребно в Китай "започват отново да се отварят, но ние преживяваме по-бавно връщане към нормалните работни условия, отколкото очаквахме".
По-рано в понеделник пък анализ на официални китайски данни показа, че доставките на смартфони, включително на iPhone-и, за Китай са намалели рязко през януари (спад с над 36%), когато епидемията от коронавирус започна да се разпространява и да набира скорост.