Скоро след стартирането Младежката академия за кариера (МАК) вече се радва на голям интерес от студенти и млади хора в страната. Близо 200 души са се регистрирали в програмата и преминават през курсове за кариерни, дигитални и предприемачески умения в общо 26 обучителни модула, а предстои обученията, предоставяни от МАК и компаниите партньори на програмата, да се разрастват.
Инициативата е на JobTiger, ISIC и Фондация на бизнеса за образованието.
Основна цел на най-мащабната неформална обучителна програма е да свърже поколението Z с пазара на труда и да даде шанс на младите хора да придобият важните и липсващите им умения за заетост, така че те не само по-бързо да се адаптират в компаниите, където започнат работа, но и да са много по-успешни.
В МАК посредством обучителни курсове и менторство от водещи компании в България студенти и младежи имат възможността да придобият и надградят редица умения за успешно кариерно развитие. Онлайн обучителните курсове са достъпни навсякъде, по всяко време и на всякакво устройство с интернет връзка.
„Както всяко друго, и поколението Z има свои ценности и предпочитания. Оказва се, че бизнесът не може така да обясни ситуацията и условията на хората от тази генерация, че те да дойдат на работа“, коментира пред БНР-Радио София Светлозар Петров, управител на JobTiger. Той даде като пример неумението да се общува с хора от младите, които са израснали с телефоните. По думите му, незадържането на работното място от поколението Z се дължи на лошото въвеждане в работата, обясняване на реалността на техния език.
Чуйте още за целите и възможностите на МАК в разговора на Катя Василева.