Това не е само в България, посочи още той в предаването "Преди всички".
"Погледнете елементаризирането на съзнанието в световен мащаб, унищожаването на вярата и роботизирането на отношенията - това са начините човек да бъде държан в съвременно робство".
Димитър Кабаков разказа за готвената премиера на емблематичната пиеса на Молиер "Тартюф".„Имаме една невероятна сценография на Никола Тороманов - Фичо. Тя на пръв поглед няма нищо общо с тъканта на пиесата, с перуките и дворцовите костюми от 16-ти век. Подходът на режисьора и целия творчески екип е много различен. Имаме нов текст – историята на Молиер, но преведена и написана отново. Цяло лято работихме с режисьора Крис Шарков. Първоначално решихме, че това, което имаме като основа, би послужило за един добър спектакъл, който да бъде предназначен само за ученици. Вместо да прочетат "Тартюф", да дойдат да го гледат. Но режисьорът предложи доста по-голяма провокация“, обясни директорът на Драматично-куклен театър "Иван Радоев“.
"Декорът е направен като скелет на кит. Наистина има провокация към зрителите. Спектакълът е доста сложен технически, ползваме и дигитален сценограф – Петко Танчев. Първата ни среща с публика ще бъде на 14-и", посочи още той.
Трябва да се опитаме да привлечем децата към високата култура с осъвременяване на изразните средства, обясни Димитър Кабаков.
"Бил съм учител по български език. Трябва да говориш на езика на децата днес и да ги дръпнеш към себе си. Не можем само да опростяваме и да елементаризираме".
"Тартюф днес е актуален с много неща – той е провокацията, той е външният човек, който разваля уж хармония в семейството или обществото, той е дяволът или изкусителят. Всеки реагира според своите собствени потребност и нагласи. Това е история, в която всяко време може да намери себе си", посочи Кабаков.
Той разказа какво още могат да очакват зрителите в театралната зала.
"Опитваме се да предоставяме разнообразни предизвикателства. Въпросът е да поддържаме жив духа".
Цялото интервю на Илия Вълков с Димитър Кабаков може да чуете в звуковия файл.