Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Как изкуственият интелект помага на компаниите и потребителите

Снимка: Pixabay

Телекомуникационни компании и търговски вериги прилагат системи с изкуствен интелект в работата си. Това стана ясно по време на десетия форум за иновации "Иновейшън експлорър"  в София. 

Изкуственият интелект помага на абонатите на един от операторите да се ориентират при избора си на видеосъдържание. Това е повишило с 50 процента гледането на видеосъдържание. И то само за 10 дни, казаха от компанията. 

Представител на една от големите търговски вериги обясни пък, че в основата на приложението за клиентите им има изкуствен интелект. Търговската верига има даже научен екип за данни, който ще отговаря за всички магазини в Централна и източна Европа. 

На форума бяха изнесени данни, че през 2023-та година, спрямо 2022-ра трафикът на данни се увеличил с над 50 процента. Глобалният трафик на данни е нараснал с 33 процента. 

Доклад на международната консултантска компания Roland Berger, представен на форума, отчита, че още преди 2061-ва година автономни машини ще могат да изпълняват всяка задача по-добре и по-евтино от човека. Със среден темп на растеж от 37% годишно, от 2021 г. до 2030 г., глобалният пазар за ИИ в здравеопазването е на път да достигне 188 милиарда долара. 

По публикацията работи: Георги Даскалов

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна