Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Евродепутати настояват големи компании да спрат рекламата в прокремълски медии на Балканите

Андрей Ковачев
Снимка: Европейски парламент

Големи световни марки като „Лидл“, „Кока-Кола“ и Л'Ореал“ трябва да спрат да рекламират в прокремълски медии на Балканите. Става дума най-вече за България и Сърбия. Това се казва в писмо на група евродепутати, съобщи „Политико“. То е подписано от 16 души, сред които е българският представител Андрей Ковачев от ГЕРБ и Европейската народна партия. 

В писмото се споменават 15 престижни марки. Евродепутатите настояват те сериозно да преразгледат политиката си на рекламиране, за да гарантират, че разходите им, дори неумишлено, не финансират издания, известни с разпространението на вредна информация. Писмото е изпратено на 25 април. Авторите са депутати от ЕНП, либералната група „Обнови Европа“, социалисти и умерени „зелени“.

Компаниите са „Лидл“, белгийската търговска верига „Дьолез“, „Проктър енд Гембъл“, „Кока-Кола“, българските мобилни оператори А1 и „Йетел“, „Фереро“, „Хайнекен“, „Марс“, американската компания „Монделиз“, „Л'Ореал“, „Глаксо-Смит-Клайн“ , „Бош“, „Самсунг“ и „Амазон“.

„Антидемократичните наративи от зловредни сили са сериозна заплаха за нашата демокрация, особено в тази решителна година на избори“, заявява Андрей Ковачев пред „Политико“.

Представители на ЕС и експерти по дезинформацията предупреждават за нарастваща вълна от фалшиви новини онлайн и опити от чужбина да повлияят на вота в навечерието на европейските избори през юни.

По публикацията работи: Георги Даскалов

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна