„Да има свързани велоалеи, места, където майки с деца спокойно могат да карат велосипед и да се придвижват в градска среда. Ние не сме били толкова вокални, не сме били толкова агресивни. Ние сме правили тихи велошествия, протести и подписки“, каза Ангелов.
По думите му, придвижването с велосипед е необходимост, породена от факта, че градовете са все по-задръстени от автомобили.
„Градът няма накъде да се разширява вътрешно. Със все по-затрудненото движение, все повече хора търсят алтернативен начин на придвижване, включително и с градски транспорт, защото и при него има много подобрения, включително и пеша, с тротинетки, с велосипеди. Има много предимства, много хора ги припознават къде от икономически, къде от времеви съображения“, обясни велокметът на София от глобалната мрежа Bicycle Mayor Network.
Според него, местата за велосипедисти в градовете са ограничени. По отношение на новите велоалеи в центъра на София, Милен Ангелов коментира, че не случайно тази промяна е била дълго отлагана.
„Ако беше лесна тази промяна щяха да я направят още през годините. Това са т.нар. непопулярни мерки, но тя вече е необходима. Разбира се, че ще има мнения против, разбира се трябва да има чуваемост на тези мнения и ако има наистина проблеми свързани с паркирането или с преминаването, те трябва да бъдат адекватно отразени, но това е пътят и неминуемо ние трябва да започнем да вървим по него“, каза Милен Ангелов.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.