В рамките на инициативата "Водородни дни" през тази седмица (18-20 юни) столичани имаха възможност да разгледат и да направят демонстрационна обиколка с водороден автобус.
Както се очакваше, интересът беше огромен – както от граждани, така и от фирми, отбеляза пред БНР-Радио София доц. д-р Благой Бурдин от Института по електрохимия и енергийни системи (ИЕЕС) ''Академик Евгени Будевски“ към БАН.
Той увери, че ползването на такова МПС е безопасно и усещането за пътника, а и за водача, по нищо не е по-различно от конвенционалния автобус.
"Това си е електрически автомобил, единствената разлика е в начина, по който се съхранява електроенергията. В една батерия има доста суровини и критични ресурси, при водородния автомобил процесите са доста по-улеснени."
При изградена инфраструктура технологията ще намери по-лесно и широко приложение, допълни експертът. И уточни, че с една станция могат да се заредят десетки автомобили на ден.
Технологиите са комерсиално готови. Всички инженерни решения са тествани.
Всички водещи производители на автомобили имат и такива разработки.
След София водородният автобус ще бъде 3 дни в Стара Загора в началото на следващата седмица, уточни доц. Бурдин.
Освен в електромобилната индустрия, водородната технология може да намери приложение още в производството на стомана, на торове и в други области, допълни специалистът.
С него разговаря Антония Каменичка.