Кипър си поставя за цел рязко да увеличи използването на градския транспорт - от сегашните само 3% от пътуванията на 17% до 2040 г., зада се намалят драстично вредните емисии. Общественото обсъждане на проекта за Националния стратегически план за наземен транспорт завършии предстои изготвянето на окончателната стратегия, съобщиха от транспортното министерство.
22% от емисиите на парникови газове в Кипър се дължат на транспорта и високата им стойност трябва да бъде намалена, се посочва в проучването, съпътстващо новия план.
С мерките и политиките, разработени в стратегията, ще се подобрят безопасността по пътищата и достъпността на транспорта, ще се облекчи трафикът, ще се ограничи замърсяването на въздуха и неблагоприятното въздействие от колите върху околната среда, посочиха от транспортното министерство.
Голямата цел е да се развият устойчиви видове транспорт като обществения. Делът му в общия брой пътувания се предвижда да се увеличи почти 6 пъти, достигайки 17%. В същото време масовото използване на лични автомобили, което е най-предпочитаният откипърците начин за придвижване сега, трябва да се намали с 14% до 2040 г.
Като част от икономическите мерки, с които ще бъде насърчавана тази голяма промяна за жителите на острова, се предлага да бъдат въведени градски такси и зони с ниски емисии в трите големи града - Никозия, Ларнака и Лимасол, за да се ограничи движението на автомобили в техните центрове.