Какво мислят, как живеят, какво слушат или предпочитат да правят, от какво се интересуват, страхуват, четат ли и какво, как прекарват свободното си време, доколко са толерантни, в какво вярват и какво планират момчетата и момичетата на възраст между 16 и 25 години (поколението Z), които ще бъдат двигателите на икономиката, културата и националните постижения в следващите три десетилетия?
Това изследват социолози и други експерти в проекта "Млада България", осъществен от "Булевард България" заедно с агенция "Насока".
"Ние постоянно очакваме от младите хора, но ако вземем градската среда, ще видим, че не им създаваме удобства за техните занимания. Знаехме, че те до голяма степен са функция на средата си, на родителите, на държавата. С изследването искахме да видим какво е важно за тях, кои са техните образи, герои, какви ценности формират", каза пред БНР-Радио София журналистът Сибина Григорова.
В екипа са още писателят и университетски преподавател Георги Бърдаров, рекламния експерт Мария Милушева, както и Петър Ганев от Института за пазарна икономика.
У нас, за разлика от връстниците им в западните страни, младите не се интересуват толкова от глобалното затопляне, например, просто защото това не е проблем от дневния ред на България, обясни психологът Детелина Стаменова.
Младите българи са оптимисти за личното си развитие и не толкова за държавата, е един от изводите в изследването.
Родители невинаги отстъпват с амбициите си заради талантите на децата.
Чуйте разговора на Даниел Ненчев.
Гостите са: