Изравнителната сметка се получава от абоната, за да провери дали показанията на уредите са правилно заложени. Това обясни пред БНР Кремен Георгиев, председател на Асоциацията на топлофикационните дружества.
Изравнителните сметки се сравняват с прогнозно начислените, напомни той.
"Ако показанията са верни, това е потреблението на съответния абонат. А ако има претенции, той трябва да се обърне към съответния топлинен счетоводител. Тези изравнителни сметки не са отишли още в "Топлофикация".
Всяка жалба трябва да се разгледа. Ако не е основателна, трябва да се отговори защо не е такава".
Има три месеца, в които може да се извика счетоводител за проверка на уреди и допълнителен отчет, посочи още Георгиев в предаването "Преди всички".
"Не всичко още е загубено, въпросът е дали наистина има проблем в съответната сметка".
Ако в една сграда всички уреди и водомери са на дистанционен отчет, там няма да се получи изравнителна сметка, здащото няма с какво да се сравнява, обясни той.
"От 2027 година всички трябва да са с дистанционен отчет. Ежегодно се увеличава броят на сградите, които са изцяло на такъв".
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.