Пропуснати са доста възможности във времето България да има модерен железопътен транспорт и трябва да се навакса оттук нататък много. Това коментира пред журналисти служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков.
През миналата седмица той поиска оставките на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания "Железопътна инфраструктура" заради зачестилите инциденти по жп мрежата:
"Аз съм подходил абсолютно отговорно и съм дал време на тяхната съвест да решат да направят своя морален акт, тъй като всички знаем напоследък какви са проблемите. Разбира се голяма част от тях са наследени, но не бива това да ни успокоява. В крайна сметка аз държа на резултата, държа на перспективата, държа на това да бъде представена ясна стратегия оттук нататък как развиваме железопътния транспорт, а не просто да отчитаме някаква вид дейност като най-обикновени държавни служители".
Две оферти са подадени в процедурите по Плана за възстановяване и устойчивост за придобиване на нови влакове, каза още Георги Гвоздейков. Той изрази надежда до средата на септември да има подписани договори, с които България да има между 70 и 80 чисто нови влака.