Над 3 500 пъти е бил излъчен клипът от кампанията на Съвета за електронни медии за повишаване на медийната грамотност в радио- и телевизионен ефир. Така посланието му "Провери, преди да се довериш" вече е разпознаваемо сред хората и кампанията трябва да продължи.
Около това становище се обединиха на среща днес в СЕМ членовете на регулаторния орган, представители на Министерството на културата, на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори и на двете обществени медии – БНТ и БНР.
Председателят на СЕМ Габриела Наплатанова се надява кампанията да продължи с практически и конкретни стъпки към всички възрастови групи и хора, които биха могли да станат жертва на дезинформация, фалшиви новини или онлайн измама:
"Надявам се бързо да решим как да продължим тази кампания, дали с отделни рубрики или да има срещи на водещи журналисти от големите медии, с различна по възраст аудитория, която да бъде насочвана на принципите на правене на качествена журналистика".
Над 800 излъчвания е имал клипът на кампанията на СЕМ във всички програми на Националното радио, заяви Иво Тодоров, директор на дирекция "Дигитални програми":
"Прочитанията на тези публикации са между 4000 и 5000, а цялото това съдържание беше споделено и в социалните мрежи и се надявам, че темата е достигнала до много широка аудитория, аудитория, която пребивава основно в дигитална среда. Това са млади хора, те най-лесно могат да се подведат".
За ефекта от кампанията – членът на регулатора Симона Велева:
"Видяхме, че хората са по-бдителни, по-внимателни, идентифицират по-лесно фалшиви образи, не се доверяват така лековато. Разбира се, отговорността е на всеки един от нас, но именно чрез такива кампании можем да постигнем успех и се радвам, че имаме такова добро сътрудничество".