Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Монография на учени от БАН с насоки за по-практическо обучение

| обновено на 03.10.24 в 10:34
Снимка: Pixabay

В рубриката "Епизоди от живота" на предаването "Нашият ден" гостуват двама от авторите на колективната монография "Процесуален подход в образованието. Развиването на ключови компетентности чрез философия и гражданско образование"Книгата разглежда важни аспекти на образованието и различните подходи към него. Една от ключовите теми е използването на философията и гражданското образование като основен елемент в обучението. Особено внимание е отделено на процесуалния подход, първоначално формулиран от Алфред Норт Уайтхед. Този подход се използва както за философията на образованието, така и за съчетаването на компетентностния подход с модел, основан на ценности.

Книгата ще бъде представена на 4 октомври от 18:00 часа на сцена "Централни хали" и е достъпна безплатно на страницата на Академично издателство "Марин Дринов".

В анотацията на монографията се посочва, че тя е насочена към учители, преподаватели и възпитатели в средни училища (VIII – XII клас), както и към философи, социолози, педагози и други представители на социалните науки. Монографията ще бъде полезна и за студентите, които се обучават за учители. Освен теоретични изследвания, този труд предлага и практическо приложение на световния опит в образованието чрез примерни уроци, които могат да послужат като модел за преподавателите.

Проф. Веселин Петров, един от авторите на книгата, заяви в ефира на предаването: "Потребността да бъде издадена такава книга е предизвикана от акцента върху т.нар. компетентностен подход, който напоследък привлича все повече внимание. Въпреки огромното количество литература по темата, до момента липсваше достатъчно широко теоретично изследване, което да обясни откъде възниква въпросът за компетентностите, как се появяват и какво е мястото им в съвременното общество и развитието на човешката цивилизация."

Той също така добави: "Ние, авторите на този монографичен труд, претендираме, че най-перспективно е използването на процесуално-философска методология на образованието."

Доц. д-р Силвия Борисова, също част от авторския екип, сподели: "В книгата си прецизираме и разработваме методологията на Уайтхед за целите на българското образование."

Чуйте разговора в звуковия файл.


По публикацията работи: Зоя Димитрова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна