Разговор с Юлия Мишкова, част от екипа на платформата
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Платформата “Анкети за учене” е първият инструмент в България, позволяващ на учителите да провеждат с учениците си апробирани анкети, да проследяват напредъка на възпитаниците си и да сравняват уменията им с уменията на връстниците им от цялата страна.
За първите 8 месеца от съществуването й над 400 училища и 1000 учители я използват успешно.
“През последните години фокусът в разговорите за образование все повече отива към темата за уменията, нагласите и всички неща, които учениците ни ще могат, завършвайки училище. Много пъти се коментира тяхната ангажираност, мотивация и интерес към учебния процес. Забелязали сме с учители, че рядко тези разговори стъпват на данни и факти.
С пускането на платформата, даваме възможност всички решения, свързани с навигирането на процеса на преподаване, да стъпват на реални данни и на гласа на учениците, а не на хипотези, тенденции и случайни хрумвания”, казва Юлия Мишкова, която е част от екипа на платформата.
Плагформата помага на учителите да открият реалните нужди на учениците си и да работят целенасочено за развитието на уменията им. Предлага 3 анкети:
Анкета за “7 сили на учителя” - инструмент, чрез който учителите получават анонимна обратна връзка за работата си в класната стая.
Анкета за саморегулирано учене - инструмент, чрез който учителите разбират повече за уменията на учениците да възприемат и обработват информация. Данните от анкетите позволяват на преподавателите да адаптират методите си.
Анкета за социално-емоционални умения - кратка анкета, която позволява на учителите да проучат нагласите на учениците към техния час.
Още за иновативната платформа чуйте в разговора на Невена Николова в звуковия файл.
По публикацията работи: Елица Елефтерова - Иванова