В средата на 60-те години пред знаменития френски маестро се отварят широко вратите на най-реномираните театри на Стария континент и отвъд океана. През 1961 се срещат с Мария Калас. Prima donna assoluta e на върха в кариерата си, а Претр се превръща в един от любимите ѝ диригенти. Три години по-късно с посредничеството на EMI изкачват шеметна височина и тя се нарича "Тоска". Тук Мария Калас е в стихията си! Маестрото кани още двама колоси: Карло Бергонци и Тито Гоби в ролите на Каварадоси и Скарпия.
С участието на тенора Ренато Ерколани като Сполета и баритона Уго Трама – Шароне, хор и оркестъра на концертното дружество при Парижката консерватория начело с Жорж Претр. В съботната вечер ще чуете откъс из "Тоска" на Пучини – фантастичен запис осъществен в Париж. Тъкмо Жорж Претр представя Мария Калас на претенциозната публика във френската столица. На диригентския пулт е и, когато тя се сбогува с екзалтираните си фенове в лондонската Ковънт Гардън – едно единствено представление – грандиозно, неповторимо на "Тоска" с дата 5.07.1965. А с Претр са близки приятели чак до смъртта ѝ – 12 години по-късно.
Впрочем последният концерт на маестрото е с Виенския СО в Музикферайн на 12.10.2016 г. Тогава Жорж Претр бе на 92! Оглавява този предпочитан от него състав в периода 1986-1990: единственият случай, когато трайно се обвързва с даден оркестър! ! "Нямаше нужда от мантията на музикален директор, за да вдъхва страхопочитание", напомня Ален Перис. "Пронизващият поглед, пределната точност, финес и артистичност вършеха своето, за да свирят оркестрантите окрилени от вдъхновение…"
Същото вдъхновение е споходило и участниците в култовия запис на "Фауст" от Шарл Гуно, осъществен с посредничеството на EMI през 1979 година. Жорж Претр е поканил изумителни артисти в главните роли: Мирела Френи, Пласидо Доминго, Николай Гяуров, Томас Алън…
С участието на хора и оркестъра на Парижката опера.