Онлайн пазаруването в Кипър нараства бързо, като 8 от всеки 10 кипърци до 60-годишна възраст избират дигиталната възможност, което потвърждава глобалната тенденция за отдалечаване от традиционната форма на търговия, отбелязват експертите, провели проучването.
Удобството се оценява от близо 80% от потребителите като най-важната причина, поради която пазаруват онлайн. 66% предпочитат този начин заради възможността за по-добри цени, а 58% - заради по-голямото разнообразие от продукти.
Две категории – храни и напитки, както и облекло, са най-популярни за онлайн покупките, като водят в избора на 9 от всеки 10 кипърци. След тях се нарежда електрониката. Трите категории извличат и най-високите суми от наличния потребителски бюджет.
Все повече млади хора приемат изкуствения интелект за персонализирани препоръки. Неговото използване, както и въвеждането на иновативни технологии може да даде още по-голям тласък на електронната търговия, се подчертава в проучването.