Ако сме решили да направим покупка е добре да отделим време и да проверим кой предлага конкретната стока, съветва Соня Спасова от Европейския потребителски център. Пред Радио София тя заяви, че най-честите оплаквания към тях за направени поръчки, които след това не са пристигнали.
"Тази стока може да бъде блуза за 20 евро или кола, за която някои хора да са дали 10 000 евро. Затова общият съвет, който може да се даде, е да проверите на кого ще дадете тези пари. В Европейския съюз всички търговци, които предлагат стоките си онлайн са задължени да дадат информация за себе си на сайта, за своята фирма, къде са регистрирани. Когато отворите един непознат сайт, от който никога не сте пазарували, потърсете първо това – коя е фирмата, как да се свържете с този търговец и начините за плащане", обясни Спасова.
Тя добави, че колкото повече информация е предоставена на сайта, толкова по-надежден е той. В случай на измама, когато пратката ни не пристига, трябва да се обърнем към полицията и към обслужващата ни банка, за да се направи оспорване на плащането, посъветва тя.
"Установили сме, че в една голяма част от случаите може да помогне на хората да си върнат парите. Това е, ако те са платили предварително с дебитна или кредитна карта", каза Соня Спасова.
Когато пазаруваме от платформи е добре да проучим и самият продавач, тъй като на този вид сайтове търгуват голям брой фирми. При попадане на нелоялни търговци, които са регистрирани в България, потребителите следва да се обърнат към Комисията за защита на потребителите. Ако става въпрос за търговец, който е регистриран в друга страна от Европа – Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, потребителите могат да се обърнат за съдействие към Европейския потребителски център, посочи Соня Спасова.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.