Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Традиционната търговия у нас заема дял от около 40 %. Как да я запазим и разширим?

Димитър Вутков: Не мисля, че малките търговци са задушени от конкуренцията на хипермаркетите

| Интервю
Снимка: БТА

Традиционната търговия у нас заема дял от около 40 %, в Европа той е 10-15 %. Това съобщи пред БНР Димитър Вутков, мениджър в екипа на най-голямата търговска верига на едро в България.

Собственици на малки хранителни магазини в цялата страна се събират днес - 26.11, на национална среща в София, организирана от екипа на най-голямата търговска верига на едро. Тя ще се проведе под мотото "Търговията с човешко лице". В събитието ще се включат над 150 представители на традиционната търговия.

"През последните десет години около десет хиляди обекта в областта на традиционната търговия у нас са затворили. През последните четири години тенденцията се забавя. Тази година за първи път тя расте по-бързо, отколкото модерната". 

Потребителят променя навиците си на пазаруване, отбеляза още Вутков в предаването "Преди всички".

"Не мисля, че малките търговци са задушени от конкуренцията на хипермаркетите. България продължава да бъде една от държавите в Европа с най-висока честота на посещение на този тип магазини.

Българският потребител ходи през 2 - 3 дни в такива магазини, но размерът на кошницата му е изключително малък – между 10 и 12 лева. Забелязва се и все по-осезаемо свиване на асортиментните предложения от тези магазини". 

Делът на промоциите на българския пазар е един от най-високите в Европа, обясни още експертът. 

"Малките магазини нямат ресурс да организират подобни кампании. Когато говорим за непромоционални стоки обаче, малкият магазин често е по-евтин канал от модерната търговия". 

Има множество търговски подходи, с които малките магазини могат да управляват поведението на потребителите си, обясни Вутков.

"С преподредба на магазините, с правилно осветление, допълнителни промоционални активности, различен асортимент и чрез човешкото си лице те могат да се свържат с тези общности, за да бъдат предпочитан канал за българския потребител". 

Новите технологии позволяват да се автоматизират определени процеси. Въпрос на лична осъзнатост е технологията да не бъде бариера, а инструмент, посочи още той.

Цялото интервю може да чуете в звуковия файл. 

По публикацията работи: Мария Сивкова - Илиева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени