Собственици на малки хранителни магазини в цялата страна се събират днес - 26.11, на национална среща в София, организирана от екипа на най-голямата търговска верига на едро. Тя ще се проведе под мотото "Търговията с човешко лице". В събитието ще се включат над 150 представители на традиционната търговия.
"През последните десет години около десет хиляди обекта в областта на традиционната търговия у нас са затворили. През последните четири години тенденцията се забавя. Тази година за първи път тя расте по-бързо, отколкото модерната".
Потребителят променя навиците си на пазаруване, отбеляза още Вутков в предаването "Преди всички".
"Не мисля, че малките търговци са задушени от конкуренцията на хипермаркетите. България продължава да бъде една от държавите в Европа с най-висока честота на посещение на този тип магазини.
Българският потребител ходи през 2 - 3 дни в такива магазини, но размерът на кошницата му е изключително малък – между 10 и 12 лева. Забелязва се и все по-осезаемо свиване на асортиментните предложения от тези магазини".
Делът на промоциите на българския пазар е един от най-високите в Европа, обясни още експертът.
"Малките магазини нямат ресурс да организират подобни кампании. Когато говорим за непромоционални стоки обаче, малкият магазин често е по-евтин канал от модерната търговия".
Има множество търговски подходи, с които малките магазини могат да управляват поведението на потребителите си, обясни Вутков.
"С преподредба на магазините, с правилно осветление, допълнителни промоционални активности, различен асортимент и чрез човешкото си лице те могат да се свържат с тези общности, за да бъдат предпочитан канал за българския потребител".
Новите технологии позволяват да се автоматизират определени процеси. Въпрос на лична осъзнатост е технологията да не бъде бариера, а инструмент, посочи още той.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.