Малките търговски обекти за хранителни стоки формират 10% от брутния вътрешен продукт на страната. За първи път тази година, традиционната търговия расте по-бързо от модерната на фона на тенденцията от последните 10 години, когато са затворени 10 000 семейни търговски обекта.
Въпреки конкуренцията на хипермаркетите, малките семейни хранителни магазини успяват да запазят пазарен дял от 40-45%.
Обнадеждаващо е, че през последните години тенденцията на свиване в дела на традиционната търговия се обръща и България остава сред държавите в Европа с най-висока честота на посещения на този тип магазини. Проблемът обаче е в лошите търговски практики, които трудно задържат клиентите, коментира Димитър Вутков от мениджърския екип на най-голямата търговска верига на едро и основен партньор на малките търговци.
"Българският потребител ходи средно през 2 и 3 дена в такъв тип магазини, но за съжаление размерът на кошницата му е изключително малък между 10 и 12 лева. Въпросът е защо забелязваме все по-осезаемо свиване на асортиментното предложение от тези магазини, което естествено води след себе си и самия потребител да не може да намери ключови продукти. Около 50% от кошницата на българския потребител се заема от свежи продукти, месо, плодове, зеленчуци, млечни, колбаси и ако един магазин, независимо къде се намира, не предлага тези продукти, много трудно би могъл да устои и да отговори на потребителските предпочитания".
Особено в среда, в която делът на промоциите в хипермаркетите в България е сред най-големите в Европа - над 50%, а в някои продуктови групи достига до 80%.