Българските железници са в по-лошо състояние отколкото преди 30 години. Няма развитие през годините. Средствата са недостатъчни за поддръжка, да не говорим за нови линии. Европейското финансиране е за определени линии и за европейските коридори.
Това коментира пред БНР-Радио София Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ.
Според него големият проблем в сектора са кадрите. Свободните работни места са 1300, ако изключим работещите пенсионери.
Преди време в редиците на БДЖ са се вливали по 150-160-души, завършили ПЖИ (полувисш жп институт), сега висшистите не искат да идат и да работят на гарата.
"В момента кадрите минават през нашите учебни центрове, но друго е да учиш няколко месеца, друго е – 3 години - допълни Бунев. – Нужната промяна не може да се извърши за един мандат. Трябват пари за внедряване на съвременни, безопасни системи."
Дори и наличните влакове могат да се движат с по-висока скорост, но нямаме подходящи трасета.
15% увеличение на заплатите е договорено миналата година, но това няма да е достатъчно за привличане на квалифицирани хора.
Чуйте разговора на Данаил Конов.