„Това е нормата, която трябва да гоним. Миналата година дните с превишение на нормата за фини прахови частици на станция „Каменица“ са 35, а в „Тракия“ те са 43, без да се приспаднат дните със сахарски пясък“, обясни Иван Стоянов.
В Пловдив основният източник на замърсяване на въздуха е отоплението с твърдо гориво. Затова продължава реализацията на втория етап на проекта за чист въздух на Пловдив, по който се стимулира подмяната на отоплението с твърдо гориво с други по-екологични методи.
До момента са подадени малко над 1200 заявления за подмяна на горивото. Най-много са желаещите да получат климатици, като заявленията са за 2132 броя.
Пловдивският кмет Костадин Димитров призова пловдивчани, които се отопляват на твърдо гориво, да подадат заявления.
„Офисът е в Централна поща. Хора, идвайте и кандидаствайте, ако се отоплявате с твърдо гориво, за да запазим въздуха на Пловдив по-чист“, каза Костадин Димитров.
Срокът за подаване на документи изтича на 31 март, но ако няма достатъчно желаещи, ще бъде обявен нов.
Той подчерта, че Община Пловдив разработва наредба за ниски емисии, за които ще се кандидаства по програма „Околна среда“ за сумата от 5 милиона лева.
„Издал съм заповед и заместник-кметовете вече работят по нея. Това е следващата ни стъпка“, обяви кметът Костадин Димитров.
Тези зони обаче няма да се реализират преди 2028 година.
Към момента в Пловдив няма нужда от разкриването на нови автоматични измервателни станции, те ще останат само две, става ясно от писмото на Изпълнителна агенция по околна среда, което е в отговор на запитване от Община Пловдив.