"Жена инженер във всяко училище". Инициатива с това мото са предприели от Асоциацията на жените изследователи и технолози в Испания.
Неравенството между броя на жените и мъжете, които се занимават с математика и точни науки е това, което е подтикнало членовете на организацията да вземат нещата в свои ръце.
Според тях редица проучвания показват, че от шестгодишна възраст момичетата започват да се чувстват по-малко способни по математика и природни науки. А в четвърти клас момичетата са с 15% по-малко склонни от момчетата да изберат математиката за свой любим предмет. Затова жени от асоциацията обикалят училищата в няколко автономни области в Испания и показват на децата от началния курс, че науката и технологиите могат да бъдат забавни.
Една от основните причини, поради които момичетата са по-малко склонни да се занимават с наука, е липсата на професионална насока. "Момичетата не знаят какво е инженерство и не знаят, че една жена може да бъде инженер. Ако игнорирате нещо, очевидно няма да му се посветите", казва Ана Гарсия Армада, професор по телекомуникации в Университета "Карлос III" в Мадрид.
Според данни, цитирани от обществената телевизия, в Испания само 16% от STEM специалистите са жени, а в области като телекомуникациите са едва 12 на сто.