В Кипър от днес в пилотно действие е електронната платформа в помощ на потребителите за сравняване на цените на стоките в различни търговски обекти. Чрез нея се осигурява по-голяма прозрачност на пазара и облекчение на семейните бюджети, казаха от търговското министерство.
Електронната кошница (e-kalathi) стартира с 478 продукта, основни за седмичното потребление на домакинствата, чиито цени ще се подават всеки ден от 22 супермаркета в страната, съобщиха от Службата за защита на потребителите към търговското министерство.
Чрез нея потребителите ще могат да следят в реално време цените, да ги сравняват и да направят най-добрия си избор за пазаруване, спестявайки време и пари в трудните икономически условия, посочиха от ведомството.
Освен тези директни ползи за купувачите, властите очакват новият дигитален инструмент да засили конкуренцията между супермаркетите и да ги накара да намалят цените си, което отново ще е в интерес на гражданите.
Продуктовата гама на електронната кошница постоянно ще се разширява, за да отговаря на нуждите на потребителите.
Платформата ще бъде достъпна чрез уебсайт и мобилно приложение.
Пилотната фаза за тестване на електронната кошница ще продължи 10 дни. В окончателен вид, с повече включени продукти и участващи супермаркети, тя ще започне да работи от 4 март.