Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ощетява ли Столичната община договорът с превозвача за северните райони на София

Председателят на групата на "ПП-ДБ-Спаси София" Борис Бонев в залата на Столичния общински съвет.
Снимка: БГНЕС

Столичният общински съвет одобри удължаването с още 4 години на договора с частната компания "МТК Груп", която превозва пътници в северните райони на София. 

Според Борис Бонев от "ПП-ДБ-Спаси София" договорът ощетява бюджета на Общината с поне два милиона лева на година: 

"Поредна далавера в Столичния общински съвет - ГЕРБ, БСП, Карлос Контрера и други политически сили се готвят да удължат изключително неизгодния договор с частната фирма "МТК Груп" за превоз на пътници в северните части на София. Договор, който доказано ощетява Столичната община, защото въпреки по-лесните за експлоатация линии, ние на това дружество плащаме повече пари, отколкото на общинското дружество.

Не беше отговорено на редица въпроси, като например - защо разходите за ръководния персонал на това дружество са 3,5 милиона годишно, защо те не дойдоха на комисия, за да отговорят на всички въпроси за това колко хора работят при тях, има ли извънреден труд, има един недостиг на шофьори и така нататък.

Всичко това беше предварително явно договорено някъде много далеч и много извън Столична община. И в момента просто наблюдаваме един цирк, в който е сигурно, че има икономическо мнозинство този изключително вреден за София доклад да бъде приет. Ние обаче ще се борим с всички законови средства, включително защото смятаме, че този доклад е незаконен по същество, тъй като в досегашния договор няма предвидена клауза за удължаването му", каза Бонев.

Ако Столичният общински съвет не беше приел фирмата "МТК Груп" да превозва пътници в северните райони на София, то от 1 август жителите им щяха да останат без градски транспорт. Това коментира общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера. 

Според него Общината няма да бъде ощетена: 

"Аз мисля, че напротив - решението е полезно за Столична община. В никой случай няма как от финансова гледна точка да бъде ощетен бюджета, защото цената на частния превозвач е по-ниска от разходите, които Столичната община прави за "Столичен автотранспорт" ЕАД.

Всъщност големият въпрос е - има ли въобще в администрацията на Столична община и групата на "ПП-ДБ-Спаси София" идея как да се развива градският транспорт, защото ние в последните месеци от техните изказвания оставаме с впечатление, че те са в опозиция, а не управляват Столична община.

Да така добри да започнат да се държат като управляващи, защото те управляват администрацията, а не като опозиция.

Ако удължаването не беше прието, имаше реален риск от първи август 2025 година Кремиковци и Нови Искър да останат без градски транспорт. Но разумът надделя в залата на Общинския съвет", коментира Контрера.

СОС днес реши още:
По публикацията работи: Мария Йорданова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна