Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Министърът на образованието във Варна: Голям проблем на образованието е културата на зубрене сред учениците

2
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев
Снимка: БТА
Чуй новината! Чуй новината:

Голям проблем на образователната система е културата на заучаване. Това каза във Варна министърът на образованието Красимир Вълчев, който присъства на заседание на академичния съвет на Икономическия университет в морската столица. Според него със зубренето учениците не се научават да анализират и да вникват в материята. Друг проблем е и прекалено амбициозното профилиране, което води до обратен ефект и сваля мотивацията на децата.

Пакет от промени в законите за училищното и предучилищното образование предлагат от МОН, за да се постигне баланс в обучението по различните дисциплини в средното образование. 

Освен увеличаване на часовете по математика, ще се увеличат и часовете по природни науки, география, история и гражданско образование, като се избяга от заучаването на текстове и дати, а се търси смисълът на събитията и фактите.

От МОН предлагат да се намали ненужно амбициозното профилиране, което отказва децата от профилите и ги насочва приоритетно към чуждоезиковото обучение, същевременно ще се увеличи и обучението по литература, целта е повече общообразователна подготовка и практически умения, коментира Вълчев.

Министър Вълчев коментира и  изучаването на религия в училище, както и предложението да има оценка за поведение. Той посочи, че това са двете теми, които предизвикват полемика.

Вълчев подчерта, че идеята на МОН  е предметът "Религия" да бъде насочен към изграждането и формирането на етични и културни компетентности.

Ние ще обединим усилията си с Българската православна църква, но уточнявам, че това няма да бъде час по вероучение, допълни министърът.

Образователният министър аргументира необходимостта от въвеждане на оценка за поведение с това, че много от учителите в момента се чувстват безпомощни да налагат дисциплина в час. 

Преподавателите се въздържат от санкции, защото те са крайни, посочи Вълчев. Неговото мнение е, че трябва да бъдат въведени и по-леки мерки срещу учениците, нарушаващи дисциплина, които да се прилагат поетапно и които да не подлежат на обжалване от родителите. По думите му не са малко случаите, в които родители оспорват наказанията, а според него това не е в интерес на децата им.

Чуйте още от разговора тук:



Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Горещи теми

Войната в Украйна