Асоциацията на българските авиокомпании връчи по случай 90-годишнината на Българското национално радио статуетка и грамота за цялостен принос и коректно отразяване на авиационната тематика.
Награди получиха и програма "Хоризонт" на БНР - направление "Собствени източници на информация" с ръководител Виолета Ашикова и Даниела Стойнова - кореспондент на БНР във Варна.
Данните за българската гражданска авиация, както и нейното състояние през миналата година са добри, отбеляза на пресконференция Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании. Ръководство въздушно движение е обслужило над 1 милион въздухоплавателни средства, като от 2014 година трафикът над България се е увеличил 2 пъти, а за миналата година спрямо 2019 г. се отчита увеличение от 20%. Пътниците по международни полети за четирите летища в София, Варна, Бургас и Пловдив са близо 11 милиона, но са достигнати 95% от нивото през предковидната 2019 година. Техният брой през миналата година се е увеличил спрямо предходната с 3,7 на сто.
12 са активно действащите българските въздушни превозвачи, които изпълняват пътнически редовни и чартърни полети, както и товарни превози в края на 2024та година. 80 са самолетите, с които те оперират, посочи Светослав Станулов.
85 на сто от самолетите са летели в Европа или от и до Европа и само 12-15% от и до България, както и по вътрешните линии. Германия, Белгия, Португалия, Гърция, Турция Албания, Косово и Сърбия страните, в които те са оперирали. Експортната насоченост на авиокомпаниите осигурява тяхната икономическа стабилност и е показател за високото ниво на предлагания продукт, подчерта Светослав Станулов.
Друго важно постижение е, че България се утвърждава като важен европейски център за техническо обслужване и ремонт на самолети. Базите за техническо обслужване на самолети са 6 – самостоятелни или в рамките на авиокомпании:
Българската гражданска авиация разполага с достатъчно добри капацитет и възможност за обучение на авиационен персонал. Капацитетът на Института по въздушен транспорт надхвърля двойно потребностите на гражданската авиация и осигурява добри експортни възможности. Капацитетът за първоначално обучение и текущи тренировки на кабинен състав надвишава двойно нуждите на българската авиация.
Това води до необходимост от наемането на пилоти от чужбина, каза още Светослав Станулов.
10 900 000 са обслужените пътници по международни линии, посочи Йовко Йоцев – главен секретар на Асоциацията на българските авиокомпании:
Няма индикации за намаление на цените на самолетните билети, посочи пък Бистра Маринова.