Великденските празници отново поставиха на дневен ред темата за безопасността по пътищата на България. Въпреки многобройните анонси на властта, за мерките които ще бъдат предприети във връзка с очаквания масов трафик, статистиката на МВР отчете: за петте почивни дни, над 200 пияни шофьори в цяла Българи. Съставени са 22 354 фиша /със 7354 повече от миналата година /и 4952 акта / със 1333 повече/ за установени административни нарушения.
В рамките на тазгодишните почивни дни са установени общо 210 водачи, качили се зад волана след употреба на алкохол – от тях 86 са шофирали след употреба на алкохол с над 1,2 на 1000, други 16 са отказали тестване. Под въздействие на наркотични вещества или техни аналози са засечени да шофират 43 водачи, други 24 са отказалите тестван.
Каква е причината, в България да остава усещането, че само се говори за този проблем, без той реално да бъде решаван институционално, е въпрос на който в обзорното предаване "Позиция" депутатът от 42-рия, 43-тия и 44-тия парламент Нели Петрова, даде своя отговор. Според нея, основната причина си остава усещането за безнаказаност. Съдебната система често дава условни присъди на виновни за пътни инциденти, вместо да налага строги наказания. В битието и на депутат, е получавала отговор, че местата в затворите са недостатъчни и че води лична вендета и по този начин дискриминира извършителите на ПТП-та.
Петрова очерта и други проблеми. Липса на специфични законодателни промени, въвеждането на нови клаузи, свързани с шофиране под влияние на алкохол и наркотици. Тя настоява "пътното убийство" да бъде криминализирано по-сериозно, каквато практика съществува в много други държави. Според нея има очевадна непоследователност в законодателството, закона за движение по пътищата се променя на парче, без систематичен подход. Честите промени пък не водят до желаните резултати в решаването на проблемите с пътната безопасност. Съществува и така нареченото социално лицемерие- обществото и публични личности често демонстрират двойни стандарти, говорейки за безопасност, докато същевременно се нарушават правилата (например шофиране под влияние на наркотици и алкохол). Това допринася за негативния имидж на законодателството и неговата приложимост.