"Обединихме се да се предвиди върху глобите да тече наказателна лихва от датата на връчване. Издават се много наказателни постановления, актове и фишове, но един водач, като не ги плаща, редно е да получава допълнително наказание", каза след заседанието на временната парламентарна комисия председателят ѝ Андрей Рунчев.
Рунчев допълни, че комисията е приела автомобилите на собствениците, които имат неплатени наказателни постановления и фишове, да не се допускат до технически преглед. Комисията прие приблизителен срок за реализацията на това да бъде следващото лято.
Комисията също така подкрепи предложението за шофьори с малко опит, професионални водачи и водачи на обществен транспорт да бъде въведена максимална граница за употреба на алкохол 0,2 промила.
Бившият вътрешен министър Калин Стоянов, сега депутат от ДПС-Ново начало, се обяви за още по строги мерки:
"За съжаление, България води класации по негативната статистика, а именно - брой загинали по пътищата. Аз съм на мнение, че отдавна в България са необходими драстични мерки, една от тези мерки драстични е именно нулева толерантност за абсолютно всички. Това, което чухме като мотив, че едва ли не лабораториите не били готови, че едва ли не имало някакви технически грешки, това са само единствено едни предположения.
Аз съм на мнение, че трябва да има нулева толерантност и не бива по никакъв начин да разделяме някакви групи - млади шофьори, професионални и така нататък, с алкохола реално не трябва да има абсолютно никакъв компромис", заяви Калин Стоянов.
Членовете на комисията предвидиха да проведат още едно заседание, на което да довършат и разгледат множеството предложения и идеи за законодателни изменения и развитие на политики в областта.
Рунчев каза, че до края на месеца комисията трябва да приключи работа и да гласува доклад, като впоследствие, ако се прецени, че някои от предложенията за законодателни изменения в различни закони са добри, те ще влязат за разглеждане в ресорните комисии.
На 21 февруари НС създаде Временна комисия относно проблемите с безопасността на движението по пътищата заради високия брой катастрофи и загинали при пътни произшествия в страната. По време на заседанията на комисията, която бе създадена да работи в рамките на три месеца, бяха изслушани редица експерти, представители на институции и други.