Изготвени са законови промени заради зачестилите пътнотранспортни произшествия, в които участват товарни автомобили, каза вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов след среща с неправителствени организации за пътната безопасност. Поправките предвиждат при претоварване на камионите всеки по веригата да носи отговорност.
Държавата взима мерки и прилага строг контрол, обясни транспортният министър и подчерта, че на пътищата със засилен товарен трафик, какъвто е участъкът край Телиш и Радомирци, има допълнителни екипи, които патрулират ежедневно.
"Като се въртят в 3 зони, като по този начин контролират товарните автомобили да не превишават допустимата от знаците скорост. Това нещо ще бъде, то е изградено с административен капацитет в автомобилната инспекция и за останалите пътища, на които има повишен травматизъм".
Предвижда се още по-строг контрол за тежкотоварните автомобили. Към момента отговорността за претоварването е почти изцяло върху водачите. Законопроектът, който в момента се съгласува и скоро ще влезе в Министерския съвет, предвижда отговорността да бъде и за фирмите.
"Тоест, от базите за натоварване, каквито са кариери, зърнобази, рудници до местата, където има бази за разтоварване, всички по тази верига заедно с превозвача да носят солидарна отговорност и тогава, когато автомобилът бъде засечен с над допустимото си осево натоварване, то всеки един по тази верига ще може да понесе отговорността".
Най-фрапантните нарушения, които установяват проверките на тежкотоварните камиони, са шофиране с чужди електронни карти, поставени в тахографа на автомобила, като има и случаи, в които изобщо не се използват. Това показва, че често се превишава времето на шофиране и това води до произшествия, каза транспортният министър Гроздан Караджов.