Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Министърът на образованието: Да намерим формулата как ИИ да не е просто инструмент, а сътрудник

Министърът на образованието Красимир Вълчев.
Снимка: БГНЕС

Изкуственият интелект се използва все по-активно в образователната система, а учителите стават все по-безпомощни да дадат задача на учениците, която те да решат сами, без неговата помощ. Това каза просветният министър Красимир Вълчев на кръгла по темата, организирана от Българска асоциация по информационни технологии.

"Ключовото, което трябва да намерим във формулата за ползване на изкуствения интелект, е как той да бъде не просто инструмент, а сътрудник", каза министър Вълчев.

"Учителите ще използват изкуствен интелект в бъдеще, ще си създават помощници, ще го използват за персонализация на ученето. Те - малко или повече, следват и учениците дотолкова, доколкото учениците винаги ще бъдат една крачка по-напред в желанието си да използват изкуствен интелект", отбеляза министърът.

Децата в четвърти клас вече са готови да работят с изкуствения интелект -  такива са наблюденията на Асен Александров, директор на 51-во училище в София и председател на Сдружението на директорите в средното образование:

"И със всеки по-голям клас, бих казал, може се използва по различен начин, по-задълбочено".

Сотир Сотиров, професор по системи с изкуствен интелект в Бургаския държавен университет "Асен Златаров", коментира, че трябва да се намери границата на използване на изкуствения интелект:

"Хората, които го използват, да имат нормални разбирания кое може да се използва, кое не.  За целта първо трябва да разберем какво има вътре в черната кутия, наречена изкуствен интелект". 

По публикацията работи: Мария Йорданова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени