"Ключовото, което трябва да намерим във формулата за ползване на изкуствения интелект, е как той да бъде не просто инструмент, а сътрудник", каза министър Вълчев.
"Учителите ще използват изкуствен интелект в бъдеще, ще си създават помощници, ще го използват за персонализация на ученето. Те - малко или повече, следват и учениците дотолкова, доколкото учениците винаги ще бъдат една крачка по-напред в желанието си да използват изкуствен интелект", отбеляза министърът.
Децата в четвърти клас вече са готови да работят с изкуствения интелект - такива са наблюденията на Асен Александров, директор на 51-во училище в София и председател на Сдружението на директорите в средното образование:
"И със всеки по-голям клас, бих казал, може се използва по различен начин, по-задълбочено".
Сотир Сотиров, професор по системи с изкуствен интелект в Бургаския държавен университет "Асен Златаров", коментира, че трябва да се намери границата на използване на изкуствения интелект:
"Хората, които го използват, да имат нормални разбирания кое може да се използва, кое не. За целта първо трябва да разберем какво има вътре в черната кутия, наречена изкуствен интелект".