Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Как да постигнем по-качествено прогимназиално образование по математика?

Тодор Тодоров: Частните уроци не са решение

| Интервю
Тодор Тодоров
Снимка: Юлияна Корнажева

Трябва да се дадат повече възможности за качествено образование по математика в средните училища. Това заяви пред БНР Тодор Тодоров, част от инициативата "Математика за всички деца".

700 български учени са внесли петиция за по-качествено прогимназиално образование по този предмет.

Преди лятната ваканция Комисията по образование одобри в парламента промени в Закона за училищното и предучилищното образование, предвиждащи повишаване на часовете.

"За качествено математическо образование в прогимназия в София има около 200 места. А децата, които имат талант, са над 650. Няма алтернативи.

Другото интересно нещо, което се наблюдава, е, че в математическите гимназии една част от децата се демотивират още през първата година".

От образователното ведомство предлагат повишаване на часовете по математика с 25% в гимназиален етап.

"Това може би е позитивна посока. Сега има едно огромно струпване на материала в прогимназията. Ако се прехвърли нагоре, ще остане повече време за упражнения". 

Частните уроци не са решение, отбеляза той в предаването "Преди всички".

Тодоров обясни, че изкуственият интелект все повече ще навлиза в нашето ежедневие.

"В училището на моя син използват постоянно ChatGPT, когато си пишат домашните, за да намират информация. Спестява се време. Децата са усторени по друг начин. Няма как да го избягваме".

Цялото интервю може да чуете в звуковия файл. 

По публикацията работи: Мария Сивкова-Илиева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна