Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Туристическият бранш подкрепя идеята за фонд, който да налага единен бранд на България

| Репортаж
Снимка: Министерство на туризма
Чуй новината! Чуй новината:

Правителството ще подготви Закон за учредяване на Национален фонд "България днес и утре". Новата структура ще координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България в международен план. Това стана ясно от приетата законодателна програма на правителството до края на годината. 
Фондът ще бъде юридическо, бюджетно и организационно ядро, което ще обедини усилията на различни институции - министерствата на туризма, културата, икономиката, външните работи, образованието, в рамките на обща стратегия. Отчита се, че в момента комуникацията на България пред света е разпокъсана, с дублиране на дейности и разнопосочни послания. Това ограничава възможностите за пълноценно използване на потенциала на страната в сфери като туризма, културата, науката, инвестициите и спорта.

От възникването на частен сектор в туризма въпросът за маркетинга и конкретно изграждането на разпознаваем позитивен образ на страната е постоянно присъстваща тема на дискусии, полемики и обект на критики. Централният въпрос остава непроменен - колко средства отиват за качествена реклама и достатъчно ефективно ли достигат те целевите аудитории.

Идеята за създаване на централизирана структура, която да координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България, не е нова и получава подкрепа от представителите на туристическия бранш. Те обаче не са запознати с конкретиката.

Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и турагенти е категорична, че "националният маркетинг трябва да стане национална кауза". Според нея правилната посока е да имаме единна национална организация за маркетинг на България.

Националният борд по туризъм от години настоява за създаването на национален бранд. Неговият изпълнителен директор Полина Карастоянова също отрече да познава повече детайли, свързани с новия фонд.

Иван Грошев от Асоциацията на агенциите за входящ туризъм има позитивни очаквания. 

България разполага с едва 19 млн. лв. за туристическа реклама за тази година. Те са значително по-малко в сравнение със съседни страни, които инвестират многократно повече в целенасочена промоция. Недостигът на средства е проблем, за който туристическият сектор алармира от години.

Освен от повече пари за реклама, има нужда и от осъвременяване на логото на България. Зад всичко това обаче трябва да има ясна визия за бранда на страната като туристическа дестинация, отбелязват още от туристическия бранш.

Цялата тема на Мила Младенова в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Анастасия Крушева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна